Hlavní město Praha

Náměstek primátora pro dopravu pan Adam Scheinherr poslal 19. 9. 2019 e-mail, ve kterém popisuje opatření, která učinili před a po zkrácení linky H1 a předkládá harmonogram dalších opatření pro následující měsíce a roky.

Komentář k obsahu e-mailu je uveden za textem e-mailu.

Zde je text e-mailu:

 

Vážení spoluobčané,

předně bych se chtěl omluvit, že Vás kontaktuji až nyní a především, pokud Vás jakkoliv omezilo zrušení části linky H1.

O zrušení této části linky jsem informoval již v lednu 2019 zástupce Národní rady zdravotně postižených a též Svazu tělesně postižených. Bohužel jsem očekával, že informace se k Vám tímto dostane a zafunguje případná zpětná vazba.

V přípravě na zrušení linky H1 jsme od 1.5. zajistili navýšení přepravy na zavolání a od 10.6. garantujeme 100% nízkopodlažní autobusy na lince 224.

Díky mé schůzce s panem radním Pragerem v červenci, byla během 14 dnů ke konci července instalována najížděcí rampa ve stanici Černý most pro snadný a bezpečný nástup do vozidla metra dle vzoru metra z Barcelony.

V návaznosti na zkušební provoz této rampy budeme instalovat druhou rampu pro výstup z metra ve stanici Černý most a též pro nástup a výstup ve stanici Florenc. Tyto další rampy budeme instalovat do konce měsíce.

Do konce roku plánujeme instalovat tyto rampy též v dalších stanicích: Můstek B, Palmovka, Smíchovské nádraží a Hůrka. V následujícím roce pak v dalších stanicích.

Včera jsem osobně provedl prohlídku autobusové zastávky Bryksova. Shledal jsem, že je ve velice nevyhovujícím stavu. Proto provedeme její úpravu do dvou měsíců, aby byl autobus položen níže vůči nástupišti a tím byl zlehčen nízkopodlažní nástup do vozidla.

Nakonec jsem osobně zkontroloval i vozidla, která obsluhují linku 224. Jedná se o SOR 8,5 a SOR 9,5. SOR 9,5 je autobus dlouhý 9,5 metru a je tedy o metr delší než SOR 8,5. Je v něm i o malinko více prostoru pro invalidní vozík či kočárek než v autobuse SOR 8,5. Lépe je v něm možné zajet s invalidním vozíkem, i když je již v autobuse kočárek. Proto během následujících dnů se pokusíme, aby linka 224 byla obsluhována většinově právě těmito autobusy.

V neposlední řadě od přibližně poloviny příštího roku chystáme opět navýšit přepravu na zavolání.

Vše by též mohlo vyřešit plánované ukončení linky 223 namísto v zastávce Kapitána Stránského v zastávce Bryksova. Zde ale čekáme na součinnost MČ Praha 14, která musí zajistit možnost otočení autobusů pro tuto linku. Na této lince je plánováno nasazení 15metrových autobusů MAN s dostatkem prostoru pro invalidní vozíky či kočárky. Jakmile MČ zajistí možnost otočení těchto autobusů, tak jsme připraveni tuto linku do zastávky Bryksova prodloužit.

Prosím berte tyto skutečnosti tak, že se snažím Vaši situaci co nejrychleji vyřešit a prosím pokud byste měli jakékoliv další podněty týkající se infrastruktury či provozu, dejte mi prosím vědět.

S úctou

Adam Scheinherr

 

Ing. Adam Scheinherr, MSc., Ph.D.

Náměstek primátora pro oblast dopravy

 

HLAVNÍ MĚSTO PRAHA

MAGISTRÁT HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY

Mariánské nám. 2/2, 110 00 Praha 1

Tel.: +420 236 002 296, +420 776 771 913

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

www.praha.eu