Podpořte nás

Mapa bariér

Webové stránky Mapa bariér vám pomohou lépe se zorientovat v problematice bezbariérového užívání staveb, zejména:

• jak předcházet vzniku architektonických bariér,
  • jak existující bariéru překonat nebo odstranit,
  • na mapě umožní upozornit na místo, které komplikuje pohyb vozíčkářům atd.

Více na www.mapabarier.cz.

Zámek Kunštát není bezbariérově přístupná památka. Návštěvníci na vozíku si mohou prohlédnout zahradu s parkem, čestný dvůr a exteriéry zámecké budovy. Hlavní bariérou vstupu návštěvníků na vozíku do místností prvního a druhého patra jižního křídla jsou schody a schodiště. Hlavní přístupová cesta na zámek je částečně asfaltová, v zámeckém areálu pouze zpevněná, rovná, vysypaná hrubším štěrkem. Stejnou úpravu má i povrch nádvoří. Cesta z Kunštátu stoupá prudce nahoru. Pohyb návštěvníků na vozíku bez asistence není možný. Řidičům se sníženou pohyblivostí se doporučuje po dohodě se správou zámku vyjet před zámek autem. Povrch pěšin v zahradě Habrůvce je vysypán pískem. Povrch bývalé květné zahrady tvoří pravidelně sečená tráva.

Prodejna vstupenek a publikací je v přízemí severního křídla. Návštěvníci vstupují přes práh do spojovací chodby a z ní, vlevo, přes práh do prodejny vstupenek a publikací.

Prohlídka Horního (Nového) zámku

Prohlídka interiérů jižního křídla zámku, přibližujících život posledních majitelů, začíná na nádvoří. Návštěvníci vcházejí přes práh do vstupní haly. Následně vystupují po 7 + 6 + 6 schodech nahoru a do dveří, aby sestoupili 4 schody dolů do první místnosti, v níž je přiblížena historie Kunštátů. Po 6 schodech nahoru lze vejít před zámeckou obrazárnu. Do obrazárny se nevstupuje. Návštěvníci se vracejí po 6 schodech dolů do první místnosti a po 4 schodech nahoru se dostávají na schodiště.

Druhé patro

Návštěvníci postupují nahoru po 6 + 6 schodech do prvního patra a následně po 6 + 6 + 6 + 6 + 15 schodech do vstupní haly druhého patra. Přes 1 schod nahoru nahlíží do budoáru a toalety. Poté vstupují do pánského salónu, rodinné galerie a rytířského sálu. V případě potřeby otevírá průvodkyně obě křídla dveří. Z rytířského sálu pokračují návštěvníci do knihovny. Po 1 schodu nahoru vstupují do lovecké chodby, z které lze nahlédnout do koupelny a rovněž do chodby středního křídla s portréty majitelů zámku v životní velikosti. Po 1 schodu dolů se návštěvníci vracejí do vstupní haly.

První patro

Po 15 + 6 + 6 + 6 + 6 schodech sestupují návštěvníci do prvního patra. Po 1 schod nahoru vstupují do jídelny, do salónu hraběte s nejstaršími parketami v České republice a do Pilastrového sálu. Po prohlídce se vracejí 1 schodem dolů na schodiště. Z něho postupují do kaple zasvěcené sv. Josefu. Poté odcházejí na schodiště a sestupují po 6 + 6 + 6 + 6 + 7 schodech a přes práh na zámecké nádvoří, kde prohlídka končí.

Galerie sezónních výstav

Umístěna je v přízemí středního křídla. Vstupuje se do ní z arkádové chodby, přes 1 schod dolů. Podlaha výstavní síně, bývalého kvelbu, ve kterém byl sklad dříví na otop, je z cihel. Vstupné do galerie je dobrovolné. Získané prostředky jsou použity na obnovu zámeckého mobiliáře.

Zámecká zahrada a zámecký areál

Zámecká zahrada, zbudovaná na místě zasypaného příkopu, se rozkládá jižně od zámku. Její součástí je altán, zbudovaný na místě barokní saly terreny. Povrch zahrady je rovný, zatravněný. Uprostřed zahrady je kašna s litinovou sochou rybářky. Pod zahradou je umístěn psí hřbitov. Lze se k němu dostat s asistencí pěšinou z přístupové cesty k zámku. Do zahrady Habrovka lze bez bariér sjet z přístupové cesty k zámku. Vydají-li se návštěvníci k Dolnímu (Starému) zámku a pokračují pěšinou vpravo, dostanou se k lípě krále Jiřího z Poděbrad. Poslední zámeckou zahradou je panská zahrada, nacházející se východně od panského dvora. Areál s domem zahradníka, holandským skleníkem a rybníkem s centrálním ostrůvkem vstoupil v roce 2008 do přípravné fáze své rekonstrukce, která by ho měla otevřít i návštěvníkům na vozíku.

V současné době je na zámku k dispozici pouze provizorní toaleta umístěná pod schody jižního křídla. Není dostupná pro vozíčkáře. Návštěvníci vstupují přes práh do haly a po 7 schodech nahoru. Následně scházejí po 6 + 3 schodech dolů. Po otevření dveří kabiny toalety je potřebné vystoupit 2 schody nahoru. V etapě přípravy se nachází instalace nových toalet v Dolním (Starém) zámku. Zde bude umístěna i bezbariérová toaleta upravená pro vozíčkáře.

Hlavní zámecké parkoviště je umístěno u bývalého panského dvora. Řidiči se sníženou pohyblivostí mohou po předchozí domluvě parkovat na parkovišti na bastioně před vstupem do Horního (Nového) zámku.

Zámek Kunštát

679 72 Kunštát

Tel.: 516 462 062

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

www.zamek-kunstat.eu

Neposedíme z. s. | Kpt. Stránského 996/2, 19800 Praha 14 | IČ: 22856544 | tel.: +420 603 491 727