Podpořte nás

Mapa bariér

Webové stránky Mapa bariér vám pomohou lépe se zorientovat v problematice bezbariérového užívání staveb, zejména:

• jak předcházet vzniku architektonických bariér,
  • jak existující bariéru překonat nebo odstranit,
  • na mapě umožní upozornit na místo, které komplikuje pohyb vozíčkářům atd.

Více na www.mapabarier.cz.

Český ráj
Středně náročný výlet (červený stupeň obtížnosti) do oblasti Prachova.
Itinerář:
Parkoviště v Prachově - cyklotrasa 14,900 m Lepařův památník - žlutá pěší trasa 100 m - modrá pěší trasa 800 m Turistická chata - zelená pěší trasa 500 m Pelíšek - neznačená cesta 400 m parkoviště u Turistické chaty - silnice 1,8 km parkoviště Prachov.
Délka výletu: 4,5 km
Obtížnost trasy pro mechanický vozík: náročná, vyžaduje doprovod
Obtížnost trasy pro elektrický vozík: není vhodná pro el. vozík
Vhodnost trasy pro kočárek: ANO
Trasu doporučujeme za sucha!
Popis trasy:
Výlet začíná na parkovišti v Prachově, kde jsou vyhrazená místa pro vozíčkáře a nachází se zde i bezbariérové WC. Povrch parkoviště je kamenitý.

Z parkoviště se dejte vlevo na silnici. Po 150 m míjíte vstup do skal a klesáte z mírného kopce o délce 700 m. Pak následuje stoupání středně prudkým kopcem dlouhým 150 m k Lepařovu památníku, kde se dáte vlevo směrem na turistickou chatu a stoupáte ještě 150 m.
Pak pokračujte dál po silnici za mírného klesání. Po 100 m uhýbáte vlevo na lesní kamenitou cestu (modrá turistická značka) a klesáte středním kopcem o délce 600 m k turistické chatě. Zde se můžete občerstvit v restauraci nebo kiosku. K chatě lze dojet autem na parkoviště, kde jsou vyhrazená místa. K restauraci vede prudký kamenitý výjezd dlouhý 7 m (foto č. 1). Dveře na běžnou toaletu jsou široké 70 cm a lze je pouze přivřít, před mísou je 50 cm místa.
Dále pokračujte po zelené turistické značce k Pelíškovi. Po 300 m rovinaté písčito-kamenité cestě přichází prudké klesání (foto č. 2) po kamenitém povrchu (foto č. 3) a nacházejí se zde odvodňovací kanály hluboké 10 cm a široké 30 cm (foto č. 4).

Od Pelíška se dejte vpravo na neznačenou pískovcovou cestu a vystoupejte středně prudkým kopcem podél potoka až na parkoviště u turistické chaty. Stoupání je dlouhé 400 m a na konci se nachází závora vysoká 1 m, kterou je nutno podjet (foto č. 5). Z parkoviště pokračujte po asfaltové cestě středním stoupáním 600 m k místu, kde jste odbočovali na lesní cestu a odtud pokračujte dále po silnici až na parkoviště v Prachově.

Zdroj: http://www.jicin.org/dr-cs/13604-bezbarierovy-vylet-kolem-skal-k-peliskovi.html
Foto v textu a další foto - zdroj: http://www.jicin.org/dr-cs/13604-bezbarierovy-vylet-kolem-skal-k-peliskovi.html

foto č. 1

foto č. 2

foto č. 3

foto č. 5
foto č. 4

toaleta

Lepařův památník

Autor: Archiv MPČR

Neposedíme z. s. | Kpt. Stránského 996/2, 19800 Praha 14 | IČ: 22856544 | tel.: +420 603 491 727