Podpořte nás

Mapa bariér

Webové stránky Mapa bariér vám pomohou lépe se zorientovat v problematice bezbariérového užívání staveb, zejména:

• jak předcházet vzniku architektonických bariér,
  • jak existující bariéru překonat nebo odstranit,
  • na mapě umožní upozornit na místo, které komplikuje pohyb vozíčkářům atd.

Více na www.mapabarier.cz.

Zřícenina hradu Trosky je pro návštěvníky na vozíku nedostupná. I s asistencí mají vozíčkáři možnost dostat se pouze do předhradí a na nádvoří vnitřního hradu. Bariérami prohlídky další částí hradu jsou nerovný terén a početné schody a schodiště.

Z parkoviště lze k hradu přijít dvěma cestami. Směrem vlevo je schůdná autem, vpravo pouze pěšky. Obě jsou příliš strmé na to, aby je absolvovali vozíčkáři, a to i s asistencí. Povrch na hradě je značně nerovný. Je sypaný hrubším štěrkem, v němž se nachází i hrubší kameny. Další překážkou je vystupující skalní podloží a hrubé schodiště z vnitřního hradního nádvoří k Aehrenthalské vyhlídce. V hradním areálu jsou rozestavěné lavičky k odpočinku.

Prodejna vstupenek a publikací se nachází domě kastelána, za první bránou vlevo. Návštěvníci vstupující do hradu jsou k ní přímo nasměrováni. K oknu prodejny se vystupuje po 3 schodech.

Prohlídka hradu

Návštěvníci vstupují do prostoru předhradí menší brankou ve velké dvoukřídlé hradní bráně. Postupují do kopce kolem ruiny purkrabství a dvou informačních panelů o hradu ke druhé bráně do vnitřního hradu. Ocitají se na nádvoří s pódiem.

Věž Baba

Pokračují-li návštěvníci z nádvoří vnitřního hradu vpravo, přistupují ke schodišti na věž Babu. Výstup obnáší překonání 29 + 15 + 16 + 14 + 18 schodů k torzu budovy pod věží. V ní se otevírají první pohledy do okolní krajiny. Následně je nutné překonat dalších 21 + 13 + 13 schodů, aby se návštěvníci dostali do věže. Po 8 + 11 nebo po 20 schodech nahoru lze vystoupit na ochoz, z něhož je výhled na kraj kolem Trosek.

Aehrenthalská vyhlídka

Pokračují-li návštěvníci z nádvoří vnitřního hradu vlevo, dostávají se ke schodišti k nádvoří před palácem. Zde je nutné překonat 21 + 3 + 2 schodů nahoru a následně sestoupit po 1 + 2 + 12 schodech dolů. Mírným svahem nahoru, v interiéru paláce, se dostávají k vyhlídce. Po 7 schodech nahoru vstupují dovnitř. Poté vystupují po 37 točitých, 4 rovných a dalších 10 točitých schodech na vrchol Aehrenthalské vyhlídky. Návrat na hradní nádvoří je stejnou cestou zpět.

Bezbariérová toaleta upravená pro vozíčkáře nebyla na hradě instalována. Běžná toaleta je umístěna u parkoviště jižně od hradu.

Placené parkoviště se nachází jižně od hradu. Po předchozí domluvě se správou hradu může řidič se sníženou pohyblivostí zaparkovat na nevelkém parkovišti před první bránou. Parkovací plocha je značně omezena.

Hrad Trosky

512 63 Rovensko pod Troskami

Tel.: 481 313 925

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

www.trosky.cz

Neposedíme z. s. | Kpt. Stránského 996/2, 19800 Praha 14 | IČ: 22856544 | tel.: +420 603 491 727